Szoktam mondani, tanítani is, hogy mindig meg kell ismerni azt a környezetet, ahol reklámozunk, nem indulhatunk ki csak a saját tapasztalatainkból. Fokozottan igaz ez, ha új piacra lépünk, legyen szó egy eddig ismeretlen szakterületről vagy akár egy új országról.
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy máshol is az történik az interneten, mint nálunk, pedig ez nagyon nem igaz. Nemcsak a nyelv változik, ha egy szomszéd országba megyünk, hanem a felhasználói szokások is. A napi kampány gyakorlatban is látjuk ezeket a különbségeket, de a statisztikák is rámutatnak erre.
Tegnap jött szembe az EuroStat egyik adatsora az EU országok közösségi média használatáról, érdemes nézegetni egy kicsit. Azt mindig is tudtam, hogy nálunk nagyon sokan használják a közösségi médiát, de azért az talán meglepő lehet, hogy az első Dánia után mi vagyunk a másodikak.
Így alakul az első három:
- Dánia 84,73%
- Magyarország 78,54%
- Ciprus 77,91%
Ami engem még érdekelt, az a szomszédos (EU) országok. Ugye ez azért nagyon fontos, mert ezekbe az országokba nagyon könnyen lehet árut szállítani, vagyis ha valaki szeretne külföld felé terjeszkedni itthonról, általában errefelé próbálkozik. Íme:
- Románia 69,01%
- Szlovénia 63,04%
- Ausztria 61,47%
- Horvátország 60,14%
- Szlovákia 57,68%
Ugye, mennyire más számok? És akkor nagyon meglepő még a sor vége, hiszen három olyan országról van szó, amelyek mind nagyon jelentős, hatalmas piacok:
- Olaszország 53,19%
- Németország 47,73%
- Franciaország 44,46%
A fentieken kívül még két országot mutatnék meg, mindkettő olyan, amely gazdaságilag fontos partner lehet. Az egyik Lengyelország. Ott 60,61% használ közösségi médiát. A másik Hollandia, ahol viszont 74,09%.
Persze ezek csak számok, de azért jól rámutatnak arra, miért fontos megismerni egy-egy piacot, mielőtt elkezdenénk ott hirdetni. Például miközben Magyarországon a közösségi médián keresztül lényegében elérem a hazai fizetőképes kereslet 80%-at, addig ugyanez akár Németországban, akár Ausztriában már nem igaz.
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy melyik országban hogyan oszlik meg ez a nézettség, vagyis mit használnak, hol vannak jelen...
Utolsó kommentek